27.9.06

'Hadspen Cream' og Hagen for alle

Jeg blei gjort oppmerksom på at det er et bildet av tulipaner i samplanting med Brunnera macrophylla 'Hadspen Cream' i Hagen for alle, nr. 12/06, s. 25. Men jeg tror det kan være feil navn. Det er litt vanskelig å se fargen på bladverket, men for meg ser den hvitere ut, altså kan det være en variegata. Dessuten var det det med vekstformen, da. På bildet virker den mer høyreist enn jeg tror 'Hadspen Cream' er, og også det peker mot variegata. Men det kan være meg som tar feil her.

Det var forresten flere snodige ting ved den notisen. Fargen
kremhvit oppfatter jeg som hvit med gult i, mens her blei den satt sammen med: "tar opp det rene hvite fra tulipanblomsten". For meg, et paradoks. Men kanskje det er jeg som skjønner kremhvit som gulere enn ren hvit.

Forøvrig var sammenplantingen svært så vakker :-)

0 kommentarer: