9.9.06

Oslotur

Bildet til venstre viser urtehagen på Blindern, der blant annet farmasøytene får opplæring i plantekunnskap. Helgen har jeg tilbrakt i Oslo fordi Hilde K. skal holde støpekurs ("Skal du lære å støpe hagegnomer?", var spøsmålet hjemme), i dag lørdag 9. sept.

Fredag skulle ha begynt med noen timer i Botanisk hage i Oslo, for å treffe Ingrid D. og for å stjele frø (...), men Ingrid var syk og jeg var i tidsklemme for å nå Malva seinere på dagen, så vi utsatte det.
Da jeg snakka med Mario seinere på dagen viste det seg at hun og Magnolia hadde vært ute i samme ærend, altså i Botanisk hage.

For Malva tok meg med til Mario, nesten-nabo, og ekte pellisfans. Bildet til venstre viser Marios datter Sara, blant georginene 'Cafe au Lait' (red. 13.9.). Bildet er tatt for å vise josefin i Bergen hvor fantastisk store de er. Og hvor flotte!

Jeg fikk også se alle pelargonene Mario hadde klart å samle på seg siden november i fjor, bilder kommer!

Nå skal jeg på støpekurs. Ikke for å lære å støpe hagegnomer, sjøl om det kunne vært interessant, men dekor av betong.

3 kommentarer:

Anonym said...

Søt jente - og ditto georginer!
Artig at du ville vise meg akkurat denne - jeg har nemlig maken selv.. Men i Nederland kaller de den for 'Eveline'.

Fint at du tok dette bildet, Ann, for nå skjønner jeg at blomstene virkelig SKAL være store som tallerkener. Jeg trodde det var jeg som hadde vært litt for snill med gjødselkanna..

Anonym said...

Ehmm.. Siden jeg ikke drikker kaffe satt denne langt inne..:

Siden Mario & jeg antakelig har handlet i samme georginesjappe (Eurobulb) så er det nok meg som har rotet med navnelappene. For som du helt riktig sier så heter georginen 'Cafe au Lait' - 'Eveline' er noe helt annet..

*rødmer og ler meg fordervet*

Pinneguri said...

Ja, nå har jeg retta det opp i teksten også, 'Cafe au Lait' skal det korrekt være. Men som meg sier Mario tydeligvis bare
- En latte, takk! i kaffesjappa :-)