14.9.06

Renner bort - i svette!

Det ligger et høytrykk fra Middelhavet over Vestlandet for tida, og vi som trodde sommeren var over! Visstnok pleier soptember å være fin her på Vestlandet, men det veit ikke jeg noe om, jeg har bare bodd her i tre år ...

Vi var ikke så mange som jobba på parsellen i dag, i varmen, og de som var der stilte opp i kortbukser og singlet.
Søstrene var der, og de husket at de hadde lovet meg roseskudd. Jeg måtte grave opp sjøl, men det er det verdt. De rosene er virkelig vakre, og stiller utenfor all kategorisering.

Jeg fikk planta lungeurten fra Sverige, 'Majeste', og jeg satte Hilde Ks malurt som stiklinger. Hun har prøvd å dele
A. schmidtiana tidligere, og den har ikke likt det. Så da prøver jeg heller en metode som jeg vanligvis får til, lage stiklinger nå på seinsommeren.

Og så har den variegerte forglemmegeisøsteren (Brunnera macrophylla 'Hadspen Cream') kommet med blomster. Jeg kjøpte den inn fra Nederland i våres, og den er blitt en kjempeplante. Og jeg liker den så godt!


Da mangler bare frimerker fra 2. I går sendte jeg påminnelse, så får jeg se videre.

0 kommentarer: