29.9.06

Snart slutt nå

Det nærmer seg uvilkårlig høsten. Seks måneder med vinter ligger foran oss, enten vi aksepterer det eller ikke. Se på fargen på bladverket, den vinker farvell. Noe er fortsatt i vekst, noe er fortsatt i blomst, men det meste er på vei inn i hvile.
På parsellen blomstrer fortsatt en del storkenebb,og georginene står fortsatt fint. Og kålen min blomstrer som bare det, jeg har kutta den ned for å få frø og da fortsetter den å blomstre i gult.

Bildet viser bladet til Brunnera 'Langtree', alt jeg har planta og delt ser ut til å komme seg fint. Også de forglemmegeisøstrene jeg var litt usikker på om ville komme seg etter at jeg delte med Linda.

Men ellers ... ellers går det mot slutten. Vi sees til neste år!
En del frø som er sådd i dag, men ikke på parsellen. Som nevnt tidligere har det en lei tendens til å bli mye ugress i de pottene. Så jeg hentet hjem, fra parsellen, en blå champignonkasse, og satte frøpottene mine opp i den. Så skal de få stå i bakgården til de spirer til våren.
Sådde:

  • Alpestikle (Eryngium alpinum)
  • Geranium fra Magnus
  • Geranium fra Bjørg (visstnok veldig magentafarget)
  • Geranium asphodeloides (Plant World Seeds)
  • Aconitum alboviolaceum fra Bjørg
  • Paeonia x suffriticosa (Sotra hagesenter)
En liten videosnutt fra parsellen min, nå på tampen ... Klikk på pila midt på bildet for å rulle filmen.

0 kommentarer: