9.9.06

Støpekurs i betong - forts på Østlandet

Bildet er av et fuglebad i blått, støpt.

Jeg syns egentlig at bussturen på natta over fjellet fra Bergen til Oslo gikk ganske greit, at jeg sov overraskende bra, men i dag var jeg så sliten at det eneste jeg orket på støpekurset var å se på de andre jobbe.


Det er et fantastisk vær over Østlandet (andre steder ogsp kanskje, hva veit jeg) så det blei mye sol og varme, noe som sikkert var bra når betongen og sementen skal herde. Men som kan bli litt mye for enkelte av oss.

Vi var syv stykker (Randi, Hanne, Elsa, Susan, Berit, en jeg ikke husker navnet på og meg) som fikk en basis innføring av Hilde Kramer på Løkka besøksgård på forskjellige støpeteknikker i sement, betong og hypertufa. Vi lagde avstøpning av store blader med utpregede årer, et stort fat, sm
å plantekar og figurer, og det var lettere enn jeg hadde forestilt meg det. Siden jeg sto på sidelinja og bare fotograferte og kommenterte så kan jeg i hvert fall si at det så lett ut.

Enkelte av de andre jentene tok helt av og ringte mennene sine for å bestille sement for allerede å ha og lage av i helga :-)

Bildet viser ting Hilde K. har støpt tidligere

0 kommentarer: