1.11.06

Nydelig dag i Bergen

Det har vært rekordvarm oktober langs kysten av Vestlandet. Men i dag, 1. november, er det veldig kaldt, og veldig, veldig vakkert.
Jeg har vært på tur i byen med kamera, og dette er noe av det jeg har sett:

Jo, det blir raskt mørkt her i byen, så det er greit at gatelyset står på. Men langt viktigere enn strømsløsing er at rosene fortsatt blomstrer.


Dessverre ikke mine initialer. Jeg håper de som eier dem vil sette pris på dem lenge, lenge. Er det ikke overraskende lite farger i bladverket til å være 1. november?

En alpeklematis som blomstrer på Nordnes, rett ved siden av Klostergaten. Det var forresten en del frø på planta ...

Og så en liten videosnutt til slutt


3 kommentarer:

Anonym said...

Så koselig hageblogg. At ikke jeg har oppdaget deg før?! Håper du synes det er i orden at jeg linker til deg fra min blogg? Jeg kommer igjen.

Ang. mønster på mormorruter: Tror jeg har en enkel oppskrift hjemme jeg kan scanne og sende deg på mail. Send meg mail på maritabk@hotmail.com så skal jeg fixe det.

Anonym said...

Hei

For en nydelig hageblogg,fikk jo helt sommerfølelse her jeg sitter i kulda. Her i Skien er det i dag kuldegrader, men ikke snø da.
Var utrolig mye fine blomster og bilder her.

Kjemphyggelig å ha vært på "besøk"

Pinneguri said...

Det var hyggelige ord :-)

Men ellers så er det ikke enkle mormorruter jeg leter etter, Marita. Jeg ser etter noe i denne gata:
Teppe av ruter

Du må gjerne besøke meg på min andre blogg: Mine pinnesider.
Den er ganske ny så det er ikke så mye spennende der, men det kommer etter hvert som vinteren skrider fram, tenker jeg.
Jeg er votteelsker av rang så jeg kommer nok til å legge ut noe om de prosjektene.

Igjen, Trulte38 og Marita, hyggelig at dere stakk innom :-)