27.2.07

Vårfornemmelse

Mens Sørlandet snør igjen, og Østlandet fryser bort og alt nord for Sinsenkrysset som vanlig er unevnt, så er det vårfornemmelse over Vestlandet. Var en tur på Haukeland i dag, gikk langs fjellveggen og oppdaget at krokusen blomstret. Gikk likså godt hjem igjen og så snøklokkene på Assistentkirkegården.

Var en tur innom parsellen ... det er blitt skikkelig fint og lyst der nå etter at trærne er felt. Men jeg oppdaget, som jeg oppdaget det i fjor, at huset skygger veldig for sola over parsellen min, også store deler av de nye delen.
Bortsett fra en drøy meter mot kunstnerparsellen. Så det slo meg at det er nok det beste stedet å ha vårblomstrende planter, både løker og annet. Skal skrive det bak øret.

4 kommentarer:

Anonym said...

Hyggeligt at finde din blog på nettet og gense og høre nyt om parsellen! Du kan finde mig (og flere, du kender) på www.lysthaven.dk - håber, du har lyst til at hilse på der!
Havehilsen Marianne-DK

Pinneguri said...

Så hyggelig, Marianne :) Vi snakkes i Lysthaven!

Elisa said...

Idag har eg vore ein tur i parsellen også, mine snøklokker har ikkje kome så langt som dine... Men det er jammen liv laga både her og der ser det ut til! Som eg gler meg til våren, med permisjon heile sesongen, og baby i parsellen...

Anonym said...

Snø eller ikke snø nå, på Sørlandet blomstret snøklokker i desember :-D