18.4.07

Hva sneglen IKKE spiser

Det er gjort mange forsøk på å finne det ultimate sneglemidlet. Og lykke til videre, sier jeg.

Men sjøl holder jeg meg til den aller sikreste metoden som jeg har innsett fungerer best for meg: Å plante sånt som sneglene ikke spiser.
Og kanskje det er sånn at en del andre mennesker også har skjønt at det er det mest miljøvennlige, at det er mest arbeidssparende og minst ekkelt? I hvert fall fins det etter hvert sånne plantelister på nettet som nettopp prøver å gi en oversikt over planter som ikke står på sneglenes meny.

Her er noen, hentet fra det danske planteforumet Lysthaven.dk. Lenke til hele denne tråden finner du her (men - det krever at du registrerer deg som bruker først):

clipped from www.lysthaven.dk
IndlægSkrevet: Ons apr 04, 2007 23:26 Emne: Besvar, med citat

- Aquilegia - Akeleje

- Paeonia - Bonderose

- Montbretia - Vejrhane

- Liatris - Lampepudser

- Papaver - Staude valmue

- Physalis - Japanske lygter

- Helleborus - Julerose

- Roser - Alle sorter?


_________________
Grøn hilsen fra

Helle
 powered by clipmarksblog it

0 kommentarer: