28.4.07

Penger er ikke alt ...


... men jeg kjenner jeg har lurt meg sjøl i dag. Ingen andre. Jeg har lurt meg. Antageligvis fordi jeg var sliten fordi jeg kom rett fra jobben, som jag hadde stått opp klokka veldig tidlig for å nå.

På jobben i dag blei det snakk om en hagemesse. Og den skulle være nå i helga. Og det var gratis inngang.
- Whow!
Det er så mye snakk om hagemesser i oslodistriktet at man glemmer det foregår andre steder, og denne gangen var det Bergen. Her i Bergen.

Så jeg stakk innom, ikke helt sikker på hva jeg kunne regne med å se og oppleve. Men der sto Eides stauder og der sto Magnus og der sto det et hav av stauder. Staudene jeg så på kosta 90 kroner per potte, og jeg hadde plukka ut fire før jeg oppdaget at de ikke tok kort. Så i stedet måtte jeg velge meg ut akkurat de jeg ville ha, og valgte var en storkenebb G. pratense 'Blue Blood' og staudeklematisen 'Cote d'Azur'.
Hadde jeg tenkt meg om ville jeg aldri kjøpt dem. 90 kroner for en potte med en staude er rett og slett ikke meg i det hele tatt. Ikke bare er jeg for gjerrig til sånt, men jeg mener det er uvettig bruk av penger. Men som sagt, unnskyldningen må være at jeg var sliten.

Men uansett min opplevelse i dag, husk å se etter en hagemesse i nærheten av deg :) Det var forøvrig veldig positivt at messa her i Bergen var gratis, all ære til arrangørene for det.

5 kommentarer:

Anonym said...

Jeg skulle selv på hagemessen på Strømmen idag, men drar ikke likevel pga formen min. Synd da. Elsker hagemesser,suge til seg inspirasjon og ideer. Jeg får ty til hagebladene mine istedet - denne gangen.

Anonym said...

Enig med du; 90 kroner er ALTFOR dyrt for en "helt vanlig" staude. Jeg kom tomhendt hjem.. Blue Blood har jeg, men ikke Reiteren. Det får så være.

Det eneste positive jeg fikk ut av messen var en prat med Magnus. Etterpå gikk jeg hele veien hjem iden sure vinden og ble forkjøla.. :-(

Anonym said...

Ellers så trodde jeg, sånn helt etter hukommelsen, at 'Blue Blood' er en magnificum..?

Unknown said...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Pinneguri said...

Du husker som vanlig rett, josefin, det er en magnificum. Det forklarer det hybrid-x'et som sto på planteetikketen (Geranium x pratense 'Blue Blood'). Ja, ja, da slipper jeg å bekymre meg over meldugg.
Så du har hørt om den du?

Marita, ingen grunn til bekymring. Det kommer alltid en ny :) Take care