12.4.07

Under snøen, etter regnet

Etter at bacheloroppgaven min er levert inn på begynnelsen av denne uka har jeg tatt noen dager til selvpleie. Men nå er jeg tilbake, mer nærværende enn noensinne (om mulig ;p).


Vi hadde snø et par dager i forrige uke, og noe ble liggende et par timer. Men etter det har det bare regnet og vært overskyet. Det er lovet tørke til helga, og da skal det også være dugnad på parsellen.


Den hundetannen (Erythronium) jeg plantet i fjor har begynt å vise et par tenner, det samme med ruteliljene mine, som både kommer med lysegrønne stilker og med røde stilker. Og martagonliljene. Jeg følger med Ian Youngs løk- og knollblogg, for å bli inspirert, for å lære og for å sikle. I følge ham skal nå de løkene og knollene som visner ned (krokus, snøklokker og marsklosterklokker i mitt tilfelle) ha et par håndfuller med kalium. Men hvilken gjødsel har mye kalium, tro? Benmel? Får sjekke på et gartneri.

0 kommentarer: