3.5.07

Tulipantid og sneglejakttid

Fortsatt vakkert vær over Bergen, jeg har fått vært et par timer på parsellen i dag. Og her i bakgården, med ompotting og prikling av grønnkål og brokkoli - som skal få litt høyde på seg før jeg setter dem ut på matfatet til sneglene.
Plantene jeg fikk av Marianne i Danmark har kommet seg fint. I dag måtte både pellisene og engletrompetene plantes om i større potter.
Og det gjorde jeg med cherrytomatene også. Jeg har prøvd tomater på parsellen før uten å lykkes så nå har jeg dem her på takterrassen i stedet. Da kan jeg sette dem under tak hvis det blir for mye regn, og jeg kan vanne dem og gi dem gjødsel daglig hvis det er behov for det. Akkurat tomater har jeg funnet ut er mest praktisk å ha i nærheten.

Det er bilde av Tulipa sylvestris, fra parsellen min. Jeg håpet den skulle åpne seg og og begynne å blomstre mens jeg var der i dag. Men det gjorde den ikke :( Så kanskje jeg må ta en tur igjen i morgen?

Jeg har fått gravd litt ugress i dag, vannet reddikene og salaten (hvorfor spiser ikke sneglene på dem, tro?), og sett storkenebbene som er i ferd med å begynne å blomstre. Og så husket jeg å ta med saks i dag - til sneglejakta.

Siden rabarbraen var blitt så stor klippet jeg ned 10-12 stilker og hadde med meg hjem i dag. Det ble faktisk nok rabarbragrøt både til meg og svigerfar i 1. etasje.

2 kommentarer:

Anonym said...

Så masse fint du driver fram!
Er innom her å kikker av og til :)

Du får si fra om du trenger hjelp til å jakte på snegler, er faktisk mykje flinkare til det enn til å plukke ugras.. ;)

Pinneguri said...

He, he, pass deg så jeg ikke tar deg på ordet :) Snegler er det nok av, det er en skikkelig evighetsmaskin.