2.7.07

Fra terrassen. Og tomater!

Etter å ha vært student i tre år oppdager også jeg hvordan hverdagen er skrudd sammen med tidspresset. Eller for å si det på en annen måte, døgnet har bare 24 timer, og det å få tid til parsellen er ett av de tingene som jeg ikke har like god tid til lenger.
Eller akkurat nå :)


Til gjengjeld er det lettere å gå opp på terrassen og vanne tomatene og pelargoniene og engletompetene.
Engletromptene er blitt store etter at jeg er blitt flinkere til å vanne dem med gjødselvann. Det er faktisk et større problem at det har vært så fint vær her i Bergne den siste måneden at det er blitt litt tørt for dem. De er fulle av insekter av forskjellige slag.

Et luksusproblem, tomatene vokser og frodes, og som syntes så er det kommet kart på dem allerede. Jeg gleder meg :)

3 kommentarer:

Anonym said...

Det er så flott hos deg! Jeg skal til Bergen på torsdag. Kunne vært artig å besøkt parsellen din! Jeg er der borte fra torsdag til mandag ettermiddag.

Pinneguri said...

Så hyggelig :) Og ja, du er hjertlig velkommen til å besøke parsellen, både min og de andres!
Skal prøve å finne e-postadressen din og sende deg mer utfyllende svar :D

Tone said...

Å, så heldig du er som har parsell.
Ser jo ornlig herlig ut på balkongen og då!