6.11.06

Parsellen i november

Det er et trist syn. Det regner, nei, feil, det øser, det er vått å gå på bakken, nesten alt er bestemt seg for å ta vinter.
Også på parsellen. Jeg stakk innom i dag for å se om frosten hadde tatt georginene mine ennå. Og generelt, hvordan det sto til der. Men det var så vått i bakken at det var vanskelig å bevege seg rund.
Jeg fant denne Dranunculusen som jeg også skal pakke litt bedre inn. Og spa opp georginene og cosmosen. Men ikke i dag ... Det var ikke morsomt å være der.

Gikk ned til byen igjen, det var en stund med opplett (joda, noen bergenske uttrykk har jeg da lært meg i løpet av disse tre årene ;-p) så jeg fikk tatt dette bildet. Det er nede fra en av byens kirkegårder. Jeg tror det er en bøk som står så vakker? Eller - er det et hjertetre, tro?

3 kommentarer:

Anonym said...

Det ser ut som bøk, dei er så flotte no! Hjertetre blir heilt knallgule om hausten, slik at dei nærmast lyser. Har du vore i Nygårdsparken i haust? Hvis ikkje så må du skynde deg før haustfargane kjem på hell!

Pinneguri said...

Kanskje jeg skal ta meg en tur. Men tida, Elisa, tida!

Håper det går bra med deg og frøet :-)

Kathy said...

Thank you for linking to my website. I am sorry I can not read your blog. I like to learn from gardeners in other countries.