13.11.06

Åpner neste år ...

I dag stengte jeg parsellen for i år. Og det var jaggu på tide også, spør du meg! Nå er det så utrivelig å være der, og det er kaldt og vått og bare vondt. Det var i grunnen ikke én eneste formildende omstendighet til å grave og stå på der oppe.
Jeg fikk pakka ned Dranunculusen min. Kanskje jeg må opp igjen på et seinere tidspunkt for å se at min egen oppfinnelse av en løvboks faktisk ligger på plass når stormene er over. Uansett, det jeg gjorde var å legge mye løv oppi, og så snu hele champignonboksen på hodet, og dytte den ned i jorda så godt jeg kunne.

Jeg har vært heldig. Det har nok vært frost allerede, men frosten hadde bare tatt georginene ovenfor jorda, ikke knollene. For de var fine og faste. Og store!
Det samme gjaldt sjokoladekosmosen. Men den har jeg litt dårlig erfaring med fra tidligere. Den skrumper veldig inn i løpet av vinteren og er vanskelig å få i gang igjen. Men - skam den som gir seg.

Snakkes vi ikke før så snakkes vi til våren :-) Ha en hyggelig vinter!

1 kommentar:

Anonym said...

Les hele bloggen, ganske bra