17.3.07

Back to basic

Svippa en tur innom Plantasjen i dag, mest for å se om staudene var kommet ennå. Men, det var optimistens julenummer, det er litt tidlig, ja.

Men overraskende nok befant jeg meg, sterkt inspirert av Titchmarsh sin 3,5 timer lange video, foran frøhyllene. Om det er Titchmarsh sin feil at jeg bare valgte frø som kan sies å fått meg til å synke skikkelig lavt, skal jeg ikke si noe om. Jeg veit faktisk ikke. Jeg valgte og summerte:
- Hm, dette var ikke særlig avansert?

Nei, det var frø for begynnere, må jeg vel innrømme. Brokkoli, rødbeter, plukksalat, reddiker, sukkererter og cherry-tomater. Og Cosmos, vakkerøye, til og med i forskjellige farger :O

Om jeg skammet meg litt? Ja, jeg gjorde faktisk det. Dumt? Veldig teit, spør du meg! Men denne sommeren ønsker jeg bare det at det skal vokse og gro og være et overflod som er enkelt for meg å plukke. Og ta med hjem, og ta med til fellesbordet på jobben til glede for mange.

Ja, ja, så skulle jeg oppleve det også :D)

1 kommentar:

Elisa said...

Eg har oppdaga at det å kunne plukke meg seg saker og ting frå parsellen er det som gir meg mest, meir enn det å dyrke uvanlige eller "sære" ting. I fjor var det finaste av alt å kunne ta med seg ein vakker, duftande bukett heim kvar veke, eler til jobb eller til å gi vekk. Det gav masse glede, det! Og takket være nettopp kosmosen kunne eg plukke til langt ut i oktober, trur eg. Av og til er det enkle best!