10.3.07

Vår på prærien

Jeg var innom parsellen en drøy time i dag, men måtte gi meg på grunn av neglsprett - det var så kaldt å jobbe med jorda ennå. Jeg var godt nok kledd, bortsett fra på fingerene.
Så alt jeg fikk gjort var å grave opp disse drøye to metrene som vises på bildet til venstre. Og å grave opp en tue med snøklokker oppe fra et buskas der jeg ikke tror de vil bli savnet. De blei plantet på parsellen min så hvis noen savner dem - noe som ikke er særlig sannsynlig - så skal jeg grave dem opp igjen.

Det er mye hvitt for tida, det er mange forskjellige snøklokker, og her og der vokser det også tuer med marsklosterklokker.

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe meg en liten potte som jeg så kan plante ut i min egen hage etter blomstring. Jeg syns den er veldig vestlandsk :)

Videosnutt fra parsellen i dag


2 kommentarer:

hajal. said...

Korleis går det med dei fylte snøklokkene ?
Der dei kom frå står dei svært så flott no !

Pinneguri said...

Takk for påminnelsen, Harald, tenkte faktisk jeg skulle skrive om dem, men det blei borte for meg :)

På parsellen så står de store og feite og friske og er det eneste som blomstrer hos meg for tida. Bortsett fra en rødbrun julerose som nesten ikke syntes i det hele tatt mot den brune jorda. Jeg er veldig fornøyde med dem, og skal legge ut bilde ved anledning. Tusen takk skal du ha!