23.3.07

Folk og et knust veksthus

Bloggen min er prega av mye plantebilder, naturlig nok. Men i dag skal det være noen folk også.
Da jeg var på parsellen i går var det ikke bare meg som benyttet meg av det vakre vårværet over Bergen. Først traff jeg på Petra og Lorentz som som hadde en minidugnad i skogen bak blokka si. De er ikke særlig fornøyd med at folkene som bor i husene på hylla over bruker fellesgrunnen til å legge kvist og kvast. Det er de som bor der så det må de få mene hva de vil om.

(Men hadde det vært meg ... kompostering er vakkert syns jeg, og sier ikke mer om den saken ;) )

Og så kom Kim for å flytte litt bark fra skogen til stien til deres parsell.

Og så kom Astrid med hund, også for å rydde. Astrid har endelig avfunnet seg med at det ble felt 40 trær bak parsellen.
Veksthuset sto i veien for ett av disse ... Astrid lurte på om vi ikke kunne bruke det tomme området til frukttrær og bærbusker, men det gjenstår fortsatt å finne ut hva som er felles og hva som er kommunalt. Og er noe av det privat?

0 kommentarer: