24.3.07

Sådd prydløk (Allium)

Litt prydløksåing i dag. Alle frøene kommer fra Marit F., men hvem vet, kanskje har Magnar A. hatt en finger med i spillet?

Allium insubricum - er ikke den vakker?
Allium cyatophorum v. farreri - denne har jeg fra før av, men det er en flott liten sak som jeg gjerne får flere av.
Allium murrayanum

Ja, også spirer Aconitum alboviolaceum som jeg sådde i september i fjor, og som har stått ute i vinter. De kom fra Bjørg. Den gang hun bodde langt nord.
Jeg syns at det fungerte veldig bra å ha sådd her i bakgården framfor å sette det opp på parsellen. Når jeg ser på sådden der oppe, på parsellen, så er alle pottene fulle av ugress, veltet, lite jord, mista lapper ... bare kaos. Mens når jeg er i nærheten så er det lettere for meg å holde orden på godsakene. Så jeg tror nok det blir sånn framover også.

I dag sådde jeg også cherrytomater og vakkerøye (Cosmos). Det er den tidlige våren her i Bergen som gjør meg optimistisk. Men, de skal få stå inne.

0 kommentarer: