19.4.07

Helen Fredholms Hagevandring


Helen Fredholm, som jeg har nevnt her tidligere, kommer nå med egen hagebok, Hagevandring i en frodig norsk hage. Helen Fredholm er for mange kjent gjennom nettstedet sitt, og klematisprosjektet (der hun prøver ut forskjellige klematis på det røffe Toten), og som skribent i hageblader. En del har også besøkt hagen hennes gjennom prosjektet Åpne hager.

Sjøl forbinder henne først og fremst med hagekunst. Henne fotografier fra egen hage er helt usedvanlige i norsk sammenheng, hvordan hun klarer å kombinere det praktiske, hvordan planter henger sammen med hverandre, og fargegjengivelser. Alt samlet under et estetisk uttrykk som de fleste av oss som driver med hage bare ønsker at var vårt:
- Sånn vil jeg også ha det!
tenker jeg sjøl, og tror jeg mange med meg.

Jeg gleder meg som en liten unge til boka hennes :) Den er rett rundt hjørnet nå.

(Bildet er hentet fra Damms hjemmesider om boka.)

0 kommentarer: