18.9.06

Brunnera macrophylla variegata


Åh så lett det er det å bytte planter med andre hagemennesker! Linda i Sverige la ut et album med sine forglemmegeisøstere (Brunnera), og jeg la merke til at hun ikke hadde 'Hadspen Cream' - som jeg har. Og at hun hadde variegata, som jeg ikke har ... Så jeg spurte om hun ikke ville bytte, og tenk så enkelt, det ville hun :-D

Så nå skal jeg innom en tur på parsellen, før jeg reiser til Magnus på Askøy, for å skjære av en rotbit og sende til Sverige. Det ligger også en plantepakke til meg på poste, jeg tror det er lungeurt fra Rønnaug for bytte med gul hjelm. Jeg syns vel kanskje at byttehandelen her gikk ensidig i min favør denne gangen, men sånn er det, noen ganger gir man mer enn man får igjen, og andre ganger er man sjøl den heldig. Rønnaug forteller at det er en navnløs lungeurt med korallfargede blomster. Jeg gleder meg allerede.

0 kommentarer: